2014. április 3., csütörtök

Alaszkai vadlazac sült zellerrel és snidlinges majonézzel



Hű, ez de finom volt! A zellerhasábokat sütőben sütöttem meg, egy kevés kókuszzsírral és sóval. Az alaszkai vadlazacot fagyasztva árulják a METRO áruházban, egy kilós kiszerelésben. A zsírsavösszetétele jobb, mint a tenyésztett lazacénak és a húsa sokkal kevésbé zsíros, így valamilyen szósszal tálalva a legfinomabb. Az ára is mérsékeltebb, mint a friss lazacé: 3000 Ft alatt van egy kiló, ami lazacnál nagyon jónak számít. Egyszerűen serpenyőben szoktam kisütni a kiolvasztott szeletet.

A majonézt két tojássárgával és egy ek. mustárral kezdem, és folyamatos verés közben ehhez adagolom fokozatosan az olajat (én Paleolajjal szoktam készíteni). Utána citromlével, sóval, borssal, eritrittel ízesítem, és egy kis kókusztejjel fellazítom a végén, hogy ne legyen annyira tömör az állaga. Kb. másfél deci olaj biztosan belemegy, mire megfelelő lesz a sűrűsége. Így tavasz táján a végén belekerül egy marék aprított snidling. Jó étvágyat hozzá! (Ha épp nincs a környéken lazac, csirkemellel is készülhet!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése