2012. december 15., szombat

Ünnepi nasik - pogácsa mizéria


 
Nálam már hetek óta tart a pogácsasütés, eddig kb. 10 verziót sütöttem, de egyik sem volt olyan, amire egyértelműen azt mondhatnánk, hogy na, ez a tökély. A tanfolyamon a gesztenyelisztes verziót készítettük el, sokaknak ízlett, de volt olyan is, aki ehetetlennek minősítette. A legnagyobb problémát azt látom a paleo pogácsákkal, hogy képes száraz lenni, miközben nagyon zsíros. Ez egy fizikai képtelenség, de mégis. Volt olyan változat is, amit csak egy pohár víz kíséretében lehetett megenni: egy korty víz, egy harapás pogácsa...

Szóval itt tartott a dolog, amikor is találkoztam Mártival, népszerűbb nevén BB-vel, a Paleovital blog tulajdonosával. Elmondtam neki a problémát, mire ő javasolta, hogy próbáljam ki az ő jól bevált receptjét, ami "Tepertős pogácsa - az igazi" néven megtalálható a blogján. Uccu, másnap reggel meg is sütöttem, és iszonyú finom lett. Ahhoz képest, hogy elvileg tisztán szezámból készült, valami édeskéset éreztem benne, és utólag rájöttem, hogy a szezámos zacskóba egy kis őrölt kesut is beletettem, annak az édeskés ízét éreztem. Na de így éppen tökéletes volt! A képen felváltva látjátok ezeket a pogácsákat és egy másik receptet, ami ritka finom darab. Sajt és aszalt paradicsom is van benne, úgyhogy ez csak a megengedő paleósoknak való, de ezek nélkül is készíthető.

A krémhez turmixoltam áztatott vargányát és aszalt paradicsomot olíva olajjal, mandulával, és reszelt sajttal. Avokádókrémmel, tojáskrémmel, padlizsánkrémmel, májpástétommal is tálalhatjátok, jó kis borkorcsolya, vendégségbe sós nasi.

15 db pogácsához:
8 dkg őrölt szezám
5 dkg darált kesudió
1 tojás
só, bors
1 kk. őrölt kömény
2 dkg darált libatöpörtyű
2 dkg libazsír
a nyújtáshoz lenmag vagy napraforgóbélliszt

A hozzávalókat jól összegyúrjuk, kb. két cm vastagra kinyújtjuk, pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk és 180 fokos sütőben 12 percig sütjük.

Sajtos ropogós
10 dkg őrölt kesudió
10 dkg őrölt mandula
10 dkg őrölt szezámmag
2 csipet szódabikarbóna
8 dkg libazsír
só, őrölt bors
1 gerezd zúzott fokhagyma
8 dkg reszelt parmezán jellegű sajt
2 tojás
3 dkg apróra vágott, előáztatott aszalt paradicsom
1-2 ek. friss, aprított bazsalikom


Az őrölt magvakat keverjük össze a szódabikarbónával, a libazsírral, sóval, borssal, fokhagymával, reszelt sajttal, két tojással, az aszalt paradicsommal és a bazsalikommal. A tésztát nyújtsuk-lapítsuk ki egy kb. fél centis lappá. Pogácsa szaggatóval vágjunk ki belőle kis korongokat és 180 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 12-14 percig.

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése