2012. április 12., csütörtök

Fokhagymás kakukkfüves sült libamell


Általában minden libaételt nagyon kedvelek. Anyukám sült libacombja verhetetlen, gyerekkorom óta egyik kedvencem, bár az utóbbi években inkább áttértünk a kacsára. Szerintem mindkettő mennyei. Húsvét hétvégére vettem egy szép nagyocska libamellet, aminek a zsíros felét először bekockáztam és a serpenyőben a zsíros felével lefelé elkezdtem sütni. Mikor már szép piros volt, akkor a zsír nagy részét leöntöttem alóla, és a húsos felével lefelé is sütöttem néhány percig. Két felkarikázott lilahagymát, 1 fej fokhagyma hámozott, egész gerezdjeit, pár ágacska kakukkfüvet melléhelyeztem, és felöntöttem egy nagy pohár vízzel. Sóztam, borsoztam és fedő alatt puhára pároltam. A szaft biztonságba helyezése után a végén még át lehet sütni a zsíros felét, hogy ropogós is legyen. Egy jó nagy citromos vegyes salátával ettük, és mindketten nagyon elégedettek voltunk vele!

Tehát hozzávalók 2 személyre:
1 egész libamell
2 lilahagyma
1 fej fokhgyma
néhány ágacska friss kakukkfű
só, bors, víz

3 megjegyzés:

  1. A kakukkfű helyett milyen más fűszerrel lehetne még ízletes ez az étel?

    Köszönettel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rozmaringgal, zsályával, oregánóval, de el is hagyható a zöld fűszer, lehet csak fokhagyma, só, bors.

      Törlés
    2. Kedves Elmira!

      Köszönöm szépen a válaszát.

      Törlés