2022. január 26., szerda

Őzragu sült zöldségekkel, salátával


Szerintem ez egy tökéletes januári vacsora. Rendeltem megint a rozmar.hu-ról halakat meg vadhúst. Jó sokáig főztem ezt az őzragut, végül majdnem 3 és fél órát. Valószínűleg már előbb megpuhult, de közben dolgoztam, elrepült az idő és mivel annyira kicsi lángon volt, nem is kellett gyakran nézegetni. Így is maradt finom szaftja. Nagyon szeretem, amikor a tányéromon van egy színegyensúly, illetve főtt/nyers dolog egyaránt. Fermentált zöldséggel is finom lehet a szarvas, ha szeretitek és eszitek, próbáljátok ki azzal is. Én most sárga céklát (nekedterem.hu), sárga- és fehérrépát és karfiolt sütöttem hozzá köretnek. A zöldségeknek 190 fokon elég kb. 50 perc. Amikor csak látok valahol sárga színű céklát, mindig veszek, mert nagyon finom! A vegyes salátalevelek tetején cékla mikrozöld van, amit szintén a nekedteremtől rendelek, de otthon is lehet őket növesztgetni, lehet kapni ehhez spéci szettet. Láttam például a Medilineban is. 

Hozzávalók az őzraguhoz:

1 kg őzragu (nagyobb darabokban volt a hús, én kockáztam fel)

1 fej hagyma, aprítva (lila, fehér vagy vörös, mindegy)

1 nagy gerezd fokhagyma, aprítva

1 ek. zsír (nálam kókusz, de lehet más is)

só, bors

4 babérlevél, kevés őrölt kömény, 5 borókabogyó, 5 szegfűbors, kakukkfű

1 bögre víz (vagy alaplé)

A hagymákat megfuttatjuk a zsíron, hozzáadjuk a felkockázott húst és néhány percig pirítjuk. Megsózzuk, hozzáadjuk a fűszereket és a vizet. Felforraljuk, majd egészen kis lángon, fedő alatt puhára pároljuk. Én mindig vastag aljú edényben főzök, amiben szerintem sokkal jobban lehet dolgozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése