2019. december 14., szombat

Bejgli torta


A bejgli ízei egy nagyon finom süteményben! Semmi tészta nyújtás, tekergetés. Próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni!

A mákréteghez:
10 dkg darált mák
5 dkg eritrit (vagy általatok preferált más édesítő)
2 ek. cukormentes baracklekvár
10 dkg finomra reszelt alma
1/2 narancs leve
1/2 tk. őrölt fahéj
1/2 citrom reszelt héja
2 ek. kókusztej
2 tojás
A diós réteghez:
15 dkg darált dió
5 dkg eritrit (vagy általatok preferált más édesítő)
1/2 kk. őrölt fahéj
1 csipet vanília őrlemény
1/2 narancs reszelt héja
3 ek. narancslé
2 ek. kókusztej
2 tojás
Az összeállításhoz:
4 tojásfehérje, egy csipet sóval habnak felverve
egy kevés kókuszzsír a forma kenéséhez

A mákos és a diós réteghez egy-egy külön edényben az összetevőket összedolgozzuk. A felvert tojásfehérjét elfelezzük és mindkét tésztához hozzákeverjük. Egy kikent tortaformába felváltva belekanalazzuk a mákos és a diós részt. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütjük. Amint átsül, rögtön vegyük ki a sütőből, hogy ne száradjon ki. Hűtsük ki. Én úgy tálaltam, hogy megkentem a tetejét is baracklekvárral és 1 ek. olajjal megolvasztott 10 dkg étcsokoládéval, majd fél dióbelekkel díszítettem.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira, évek óta sütök-fözök ötletes, egészséges és finom ételreceptjeiből- a Beigli tortának a leírását nem értem, bár készítettem párszor, most újra elkészíteném: a két külön "massza" az összetevők összedolgozása, a 2 tojással, azt jelenti hogy ezekhez is felvert 2 tojásfehérje és külön sárgája összedolgozva a mákkal és külön ugyanígy a dióval-majd ezután jön a 4 tojásfehérje ketté osztva a leírt már tojásos masszához, vagy a dió-mákhoz csak a 2-2 felvert tojásfehérje szükséges?

    VálaszTörlés