2018. október 30., kedd

Csontos karaj pirított vegyes zöldséggel




Úgy érzem, érdemes néhány szót szólni a kókusz aminó nevű, paleóba és autoimmun protokollba is beilleszthető ízesítőről, amelyet szójaszósz helyett használhatunk pácokhoz, ragukhoz, sült zöldséghez. Mivel a termék amerikai, a címkéjén az olvasható, hogy "Coconut aminos". A képen jobb oldalt látható a Coconut Secret nevű cég terméke (ez az, ami itthon is kapható). Nagyon hasznos kiegészítője a háztartásomnak, ezért, annak ellenére, hogy drága, állandóan használom. Hiszen annyi mindent nem használok, amiken egy csomó pénzt spórolok meg, így megengedhetem magamnak ezeket a kis extrákat. A bal oldali terméket egy indonéz ismerősömtől kaptam ajándékba. Nagyon megörültem neki, mert úgyis vettem volna. Aztán amikor főztem vele, kiderült, hogy nagyon édes. Alaposabb vizsgálat után megállapítottam, hogy a két termék szénhidrát tartalma között jelentős különbség van. A Coconut Secret aminó szósznak lényegében semennyi (1 g), míg a másik márkájúnak elég tetemes (43 g, ebből 31 g cukor) a szénhidrát tartalma. Tanulságos még a jól ismert termékek esetében is alapos elolvasásnak alávetni a címkét. Különböző márkák között óriási eltérés lehet.

A recept 2 személyre igen egyszerű:
2-4 szelet csontos karaj
só, frissen őrölt bors
ghí vagy zsír a sütéshez
A körethez:
1 ek. kókuszzsír
hagyma
sütőtök (itt hokkaido)
brokkoli
sárgarépa
2-3 ek. Coconut Secret kókusz aminó szósz

A karajt sózzuk, borsozzuk, és a szeleteket forró zsíron mindkét felükön kb. 4-4 percig sütjük.
A zöldségeket feldaraboljuk. Először a hagymát pirítjuk meg, majd a többi zöldséget is hozzáadjuk és kevergetve pirítjuk. Megsózzuk, rálocsoljuk a kókusz aminó szószt, lefedjük és pár percig pároljuk. Gyors és finom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése