2015. december 19., szombat

Vadnyúl comb


Egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam két vadnyúl combot, mert a férje vadászik. Isteni finom lett így elkészítve, de közben azt járt a fejemben, hogy libacombból is meg lehetne csinálni ugyanezt, és akár még karácsonyi pecsenyének sem lenne utolsó... A zsiradék nagyját persze a végén le kéne önteni róla, és fedő nélkül szépen megpirítani.

2-3 adaghoz:
2 hátsó vadnyúl comb
1 tk. kókuszzsír
8 dkg füstölt, húsos szalonna, apróra kockázva
só, bors
1 kis piros aprított csili
5 szegfűbors
1/2 kk. koriandermag
1/4 kk. köménymag
1/4 kk. édesköménymag
1/2 kk. kakukkfű
2 ek. almaecet
2 ek. natúr zöldségszárítmány
3 gerezd fokhagyma
½ vöröshagyma, héjastul ketté vágva
1 ek. Paleolit mustár
3 dl víz

A kókuszzsíron megpirítjuk a szalonnát, rátesszük a sóval, borssal bedörzsölt combokat és mindkét felén megpirítjuk. Hozzáadjuk a fűszereket, az ecetet, a vizet és a mustárt. Ismeritek ezt a mustárt? 

https://www.paleocentrum.hu/spd/5997010310050/Mustar-480g-Paleolit 

Ha nem, akkor érdemes vele közelebbről megismerkedni, mert nagyon finom! A húst lefedjük és kb. 2 órán keresztül puhára pároljuk. Én egy nehéz vaslábasban készítettem, jól illeszkedő fedővel. Zellerpürével ettük, amihez a pecsenyeléből tettem egy-két kanálnyit, és beleturmixoltam a hús mellett főtt fokhagymát és a héja nélkül a vöröshagymát is. Elég mennyei volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése