2015. december 11., péntek

Paleo túrós csiga



"Túrós" palacsintához készítettem tölteléket a minap kb. fél kiló ToTuból, mert a fiam sokat kondizik és szereti a jó magas fehérjetartalmú kajákat. ToTu tejjel, vaníliával, kis citromlével, citromhéjjal, vaníliával, eritrittel turmixoltam a ToTut. Ebből maradt 20 dkg, ez került a csigák töltelékébe.

Hozzávalók 12 csigához:
10 dkg Szafi Fitt paleo édes nyújtható lisztkeverék
10 dkg NoCarb rostmix
4 dkg puha kókuszzsír
5 dkg eritrit
3 tojás
A töltelékhez:
20 dkg bekevert ToTus túrókrém
2 tojás sárgája
2 ek. bambuszrost

A tölteléke a három összetevőt kikeverjük. A tésztához mindent összegyúrunk, és vékony téglalappá kinyújtjuk. Én gránitlapon dolgoztam, úgy, hogy azért alá és a tetejére is kellett lisztet szórni ahhoz, hogy ne ragadjon, de így könnyű volt vele bánni. A tésztalapot megkenjük a töltelékkel, feltekerjük és kb. másfél centis szeletekre vágjuk. A csigákat egy sütőpapírral kibélelt lapos tepsin egymás mellé helyezzük, 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük, és 20 percig sütjük. A házi szilvalekvárommal ettük őket, nagyon finom volt. Edzésnapokon szeretem, ha van valami készen, mire fél tíz körül hazaérek és rögtön szeretnék reggelizni, de délután is jó egy csésze tea mellé.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése