2012. március 16., péntek

Anglia

Megjöttem Angliából. Nagyon fontos pár nap volt, lányom is, én is gyógyultunk. Hősiesen járta velem az élelmiszerboltokat, jó volt egész nap együtt lenni, nem sietni sehova. Egy éve voltam utoljára Londonban. Azóta kitört a nyerskonyha őrület, a lehető legtrendibb dolog pillanatnyilag. Magyarországon a paleo közösség a leghaladóbb, a legfigyelmesebb a valóban egészséges alapanyagokra, receptekre. A fenti képen a bal felső sarokban egy "kale chips' látható, ami remek példája a nyerskonyha köztudatba való átmenetelének. Lényegében ropogósra szárított, fűszerezett kelkáposztáról van szó. Isteni finom és nagyon egészséges. A fűszerezése: kesudió, hagyma, baobab (majomkenyérfa termése), lenmag, chia mag, fekete bors és himalája só. Jobbra mellette középen friss kurkumagyökér, amibe néha itthon is belebotlok, de ritkán, és kiszámítathatlan, hogy hol lehet kapni. A legnagyobb csomagot egyszer egy CBA közértben találtam! A hosszú zöld levelek az általam Indonéziában megismert és nagyon szeretett pandan levél, aminek zseniális íze és illata van. Ők legfőképp rizspudinghoz használják, én nyilván valami mást fogok kreálni belőle. A két tábla csokoládé közül az egyik egy 100%-os, a RAW szó megint ott virít, a másik egy xylittel édesített étcsokoládé, ami teljesen ehető. Kíváncsi leszek, hogy viselkedik sütésnél. Egyszer már itthon is belebotlottam ebbe a márkába (Plamil), amikor azt írtam be a keresőbe, hogy "gluténmentes csokoládé". Paleo csokoládékészítők figyelem, van cukormentes csokipasztillájuk is! Mindig megállapítom, hogy London a világ egyik leginspirálóbb városa, de nagyon örülök, hogy nem kell ott élnem. Túl nagy, túl intenzív. Nekem pár nap pont elég belőle.

1 megjegyzés:

  1. kedves elmira, en is paleorol attertem RAW-VEGAN-ra es azt kell hogy mondjam hogy jobban izlik a lisztek elhagyas. a te receptjeidet is hasznalom persze atalakitva. orulok hogy szoba hoztad, igy tudom hogy sok uj menu kerul majd ki a kezed alol.itt hollandiaban is egyre tobb a raw koveto. sok sikert judit

    VálaszTörlés