2021. október 31., vasárnap

Kolbászos zöldségragu

 



Az ősz az egyik legcsodálatosabb, gazdag időszak a zöldségek sokfélesége szempontjából. Régi híve vagyok a Zsámboki biokertészetnek, gyakran rendelek tőlük zöldséget, gyümölcsöt, lekvárt, tésztaszószt. Vannak olyan zöldségeik is, amiket máshol csak nagyon ritkán vagy soha nem látok, pl. a sárga cékla, a tarlórépa, a mizuna vagy a toszkán kel. A képen balról jobbra haladva láthatjátok a vörös céklát, aminek a leveleit is fel szoktam használni, mellette az a halványlila-fehér gumó a tarlórépa, ami egy kicsit a retekre hasonlít, főzni, sütni is szoktam. Aztán a fehér retekcsokor, ami vajpuha és nem csípős, a toszkán kel, a mizuna (ez egy salátaféle), kapor, sárga cékla, hokkaido tök, kétféle alma, radicchio (lilalevelű salátaféle), elöl pedig egy termetes daikon vagy másnéven jégcsap retek. Ilyenkor nagyon szeretek egytálételeket főzni. A mostanihoz hozzáadtam háromféle zöld fűszert, amit nyár óta nevelgettem a kertben: babérlevelet, rozmaringot és zsályát.


Hozzávalók 4 személyre:

1 csokor újhagyma, karikázva

2 gerezd fokhagyma, aprítva

3 ek. extra szűz olíva olaj

3 zellerszár, szeletelve

3 sárgarépa, kockázva

1 kis hokkaido tök, kockázva (nem muszáj meghámozni)

2 kápia paprika, magozva, kockázva

2 tarlórépa, kockázva

só, bors, zöld fűszerek

kb. 2 dl alaplé

Az olajon megfuttatjuk az újhagymát, hozzáadjuk a fokhagymát és a többi zöldséget. Kevergetve pirítjuk kb. 10 percig. Felöntjük az alaplével, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fűszereket és fedő alatt puhára főzzük. Én a végén belefőztem felkarikázott sült bajorkolbászt (nem paprikás), így egy komplett egytálétel lett belőle. 

1 megjegyzés:

  1. Üdvözlöm!

    Olvastam a FODMAP könyvében (62. oldal) , hogy mérsékelt szénhidrát bevitel mellett 400-800 gramm biztonságos keményítőt ajánlanak fogyasztásra. Nem elírás ez véletlen? Egy doboz rizs 250 gramm és nem hiszem, hogy megbírnék ennyit enni egy nap. :)

    VálaszTörlés