2020. november 14., szombat

Gombaleves és sült paprika saláta





Az őszi alapanyagoknak van egy különleges hangulata, amit imádok. A gombaleves képe nem saját, erről a blogról származik: https://www.feastingathome.com/creamy-mushroom-soup/ A recept viszont nagyon is saját :-) Sima barna csiperkéből készítettem. A csodás erdei gomba képeket az öcsém küldte Svájcból, mert hosszú ínséges hetek után végre sikerült egy gazdagabb zsákmányhoz jutniuk a közeli erdőben. Ő nagyon ért a gombákhoz és benne meg is bízom ez ügyben. A paprika saláta a férjem születésnapi vacsorájának volt az előétele, mert nagyon szereti ezeket az ízeket, így együtt. Tényleg isteni, érdemes kipróbálnotok. A kápia paprikák a Zsámboki biokertből érkeztek, fantasztikusan finomak voltak. Az egyik ok, amiért érdemes biotermesztett zöldségeket enni, mert sokkal élettelibb, karakteresebb, teltebb ízük van, hiszen a talaj, amiben teremnek tele van tápanyagokkal. 

A gombaleveshez:

2 adaghoz:
1 kisebb lilahagyma, aprítva
1-2 gerezd fokhagyma, aprítva
2 ek. olíva olaj (ha szeretitek, apróra kockázott, füstölt húsos szalonnát is lehet hozzá pirítani)
kb. 30 dkg barna csiperke gomba, kockázva (ha van valami különlegesebb, még jobb)
só és bors
2 babérlevél
1 mk. Provence-i fűszerkeverék
alaplé vagy víz
1 tk. nem csípős mustár
1/2 dl kókusztej

Az olajon megfuttatjuk a hagymát, a fokhagymát és a gombát. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fűszereket, felöntjük az alaplével és puhára főzzük. A mustárt összekeverjük a kókusztejjel és a leveshez adjuk. A képen sült fokhagyma szeletekkel és rozmaringgal ízesített leves látható, én a végén még szórtam bele egy maroknyi vágott petrezselymet.

A sült paprika salátához sütőben megsütöttem a paprikákat, kicsit kihűtöttem, lehámoztam és gondosan kimagoztam, szeletekre vágtam őket. Pirított dióval, vegán fetasajt kockákkal, apró bazsalikom levelekkel, pici olíva olajjal és balzsamecettel meghintve tálaltam. 

 




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése