2016. december 27., kedd

Zsályás töltött pulykamell



Nálunk tegnap volt a nagy karácsonyozás, mert öcsémék csak tegnap délben érkeztek meg Svájcból. Már előre elterveztem, hogy idén az angol tradíciókat követve fogom megalkotni a főfogást, így hagyományos kolbászhús töltelékkel, zsályával ízesített töltött pulykamellet készítettem. Nagyon jól sikerült, tényleg ajánlom, hogy próbáljátok ki valamikor. A mennyiséget persze le lehet felezni, ez sokemberes adag volt. A töltelékhez a Vámház körúti Vásárcsarnok alagsorában lévő szuper hentesnél (Steakshop) vásároltam a kolbászt. Ez a fajta, ún. Bajor kolbász fűszerpaprika nélkül készül, kellemes, ízletes, de nem túl domináns. Ebből vettem 1 kilót és szépen kinyomkodtam a bélből, amibe töltve van. Összekevertem a többi hozzávalóval és részben a pulykamellbe töltöttem kb. a felét, részben diónyi golyókat formáztam belőle és külön megsütöttem a pulyka mellett. Az egyetlen malőr az volt, hogy a fent látható szószból egy teljes üvegnyit beletettem a szerencsére külön tálalt mártásba, gondolván, hogy gyümölcsös, enyhén csípős lesz. Khm... nem egészen. A pokol tüze lagymatag ehhez képest... De végül mindenkinek ízlett, persze csak keveset lehetett belőle a tányérra kanalazni.

Hozzávalók kb. 15 személyre:
2,4 kg pulykamell filé
só, bors
10 dkg puha tisztított vaj
A töltelékhez:
1 nagy vöröshagyma, aprítva
1 nagy alma, hámozva, apróra kockázva
1 ek. zsír
1 kg kolbászhús (Bajor stílusú, fehér)
7 szem hámozott, főtt gesztenye, apróra vágva
7 zsályalevél, aprítva
10 dkg Paleolit Éléskamra ropogós panírmorzsa

A zsíron megfuttatjuk a hagymát, hozzáadjuk az almát és puhára pároljuk. A kolbászhúshoz adjuk a gesztenyét, a zsályát, a panírmorzsát és a párolt hagymát/almát. A pulykamell filét vízszintesen bevágtam és szétnyitottam, sóval, borssal ízesítettem, és a töltelék felét rányomkodtam. Visszahajtottam a húst és kézzel kicsit megformáztam az egészet. A tepsit középen vastagon kikentem a tisztított vaj egyharmadával, ráfektettem a töltött pulykát, a maradék vajat a tetejére morzsoltam és betekertem két réteg sütőpapírba. 200 fokos sütőben (ez másnál lehet, hogy csak 180), kb. 3 órát sütöttem. A maradék töltelékből kis golyókat formáztam, és az utolsó órában a pulyka mellett megsütöttem. Köretnek volt hozzá fodros kel, sárgarépa, zöldsaláta, sütőtök. A fenti pulykatekercs kép illusztráció, az enyémben több volt a töltelék. Direkt :-)







2 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira! Hogy tudom Veled felvenni a kapcsolatot? KÉrdezni szeretnék kisfiam - 2 éves - táplálkozásával kapcsolatban. Köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Kedves Diána, ide tudsz írni nekem: paleo.tanacsado@tenyek-tevhitek.hu

    VálaszTörlés