2015. március 15., vasárnap

Tejszínes-zöldséges metélt


Azt hiszem, én abból a szempontból szerencsés vagyok, hogy paleo előtti életemben sem ettem sok tésztát vagy krumplit, így ezek nem hiányoznak. Nem úgy a kenyér...na mindegy, ezt hagyjuk, aki ismer, tudja, mi lesz a sírfeliratom... A férjem viszont sok tésztát evett paleo előtt és mindig nagyon örül, ha beiktatok egy-egy tésztaételt a menübe. Ez nálunk kb. kéthavonta egyszer történik. Ha kicsi gyerekeim lennének, akkor biztos gyakrabban kerülne terítékre, de így nekünk pont megfelel.

Hozzávalók 2 személyre:
12-15 dkg paleo metélt tészta
A mártáshoz:
1 ek. kókuszzsír
1 vöröshagyma vagy póréhagyma, felkarikázva
3 gerezd fokhagyma, aprítva
1/2 piros kaliforniai paprika, csíkokra vágva
3 nagy fej gomba, szeletelve
1 brokkoliszár, vékony hasábokra vágva
2 marék bébispenót
4-5 ek. paradicsomszósz
2 ek. Totu krém extra
só, bors
friss bazsalikom, extra szűz olíva olaj

A tésztát a csomagoláson javasolt mód szerint kifőzzük. A szószhoz a hagymát megpirítjuk a zsíron, hozzáadjuk a többi zöldséget (a spenóton kívül) és pár perc alatt megpirítjuk őket. Most belekeverjük a spenótot, a paradicsomszószt és a totu krém extrát. Sóval, borssal, bazsalikommal ízlés szerint ízesítjük. A kifőtt tésztára halmozva, forrón tálaljuk. Mivel én nagyon szeretem a jó olíva olajat, a végén meg szoktam az ételt csepegtetni egy kevés igazán jó minőségű olíva olajjal. A zöldségek összetételét persze lehet változtatni, nyáron cukkinival is isteni lehet.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira, szeretném megkérdezni milyen oliva olajat használ, illetve ajánlana ?

    Köszönettel

    Éva

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva, van egy olasz olíva olaj szaküzlet a Teréz krt. 9.-ben, Buono néven. Ott szoktam venni olajat.

    VálaszTörlés