2011. március 15., kedd

Gyömbéres Gaucho steak

Bevallom, eddig nem szerettem különösebben a marhahúst. Lehet mondani, hogy a legkevésbé szerettem az összes húsféle közül. Aztán múltkor vettem egy ír marhalábszárat a Tescoban, ami megdöbbentően porhanyós volt. Már nyersen is látszott rajta, hogy ez a marhahús nem az a marhahús, amihez én itthon szokva vagyok. Úgy szaladt benne a kés, mint a puha vajban. És fél óra alatt(!) tökéletesen puha ragut főztem belőle. Az illata is teljesen más volt, mint amit én marhahús szagnak ismerek, ami főzés közben eléggé kellemetlen tud lenni. Szóval azóta némileg nyitottabban tekintek a marhahúsra. A minap a Metro áruházban csámborogva megpillantottam a mélyhűtőben egy gusztusos, halványzöld papírdobozba csomagolt, Gaucho steak névre hallgató csodát. A dobozban 5 db kb. 18 dekás, egyenként vákumcsomagolt, szép vastag bélszín szelet lapult. A hús sötét barnásvörös és megfelelően erezett, nem olyan élénkpiros, mint a honi marhahúsok nagyrésze. Borsos ára volt a brazil steakcsodának, de mindenképpen ki akartam próbálni. Hát, azt mondom, ha szeretitek az efféle húsokat, szánjátok rá a pénzt, mert szuper minőségű, vajpuha és rendkívül ízletes.
2 személyre
2 szelet Gaucho bélszín szelet
2 ek. Olajessimo, olíva olaj vagy egyéb kedvelt zsiradék
3 gr reszelt, friss gyömbér
só, frissen őrölt bors

A két steak-et tányérra tesszük és a reszelt gyömbérből kifacsart lével meglocsoljuk. Hagyjuk állni fél órát. Egy serpenyőben felhevítjük a zsiradékot, és a húst vastagságától és ízlésünktől függően mindkét oldalán kb. 3-3 percig sütjük. Sózzuk, frissen őrölt borssal alaposan megszórjuk és frissen tálaljuk. Egy kis dijoni mustár is jót tesz neki, ha valaki szereti a nagyon csípőset. Köretnek én citromos cukkini-sárgarépa salátát kínáltam hozzá.

A salátához:
1 hámozott sárgarépa
1 vékonyabb cukkini
1 ek. friss citromlé
1 ek. olíva olaj
só, bors
1 kk. reszelt citromhéj

A sárgarépát és a cukkinit krumpli hámozóval hajszál vékony szalagokra vágjuk. A citromlével és az olíva olajjal meghintjük, sózzuk, borsozzuk és megszórjuk egy kevés reszelt citromhéjjal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése