2013. december 21., szombat

Karácsonyi csokis-mákos kocka




Megsütöttem a karácsonyi süteményünket, és olyan szenzációsan finom lett, hogy most gyorsan felteszem a receptet, hátha valaki kedvet kap hozzá. Még nincs felkockázva, ezért a képen nem mutat szépen, de az íze! Hm, nagyon-nagyon finom.

Hozzávalók egy 25x30 cm-es tepsihez:

7 tojás
12 dkg eritrit
1/2 kk. vanília őrlemény
1 csapott kk. őrölt fahéj
1 bionarancs reszelt héja
2 db közepes birsalma (ha nehéz beszerezni, akkor alma vagy körte)
20 dkg apróra vágott aszalt szilva
12 dkg étcsoki pasztilla vagy táblás csoki, aprítva)
20 dkg darált mák

A birsalmát meghámozzuk, a magházát kivágjuk, felkockázzuk és egy kevés vízben puhára főzzük, leszűrjük. A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját habosra keverjük az eritrittel, a vaníliával, a fahéjjal és a narancshéjjal. A főtt birsalmát összetörjük és az aprított aszalt szilvával és a csokival együtt hozzákeverjük a tojás sárgákhoz. A habverőt elmossuk, szárazra töröljük és felverjük a tojások fehérjét kemény habnak. A mákkal felváltva hozzákeverjük a mixhez. Én szilikonlappal béleltem ki a tepsit, hogy még véletlenül se ragadjon semmi sehova, de sütőpapírral is lehet dolgozni. 180 fokon (előmelegítve), pontosan 30 percig sült. Ne engedjünk a kísértésnek, hogy túlsüssük, mert így lesz valami fantasztikus az állaga.

3 megjegyzés:

  1. Ma elkészítettem én is ezt a receptet. Igaz a mák helyett diót tettem mert a család nem szereti a mákot.Nagyon finom lett így is.Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Elmira!

    Köszönjük szépen a receptet! Neked és Szeretteidnek is nagyon szép karácsonyt, boldog, sikerekben gazdag 2014-es évet kívánok!!!

    u.i. és nagyon várjuk a jövőben is a jobbnál-jobb recepteket:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Én is áldott, szép ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés