2013. december 21., szombat

Karácsonyi csokis-mákos kocka




Megsütöttem a karácsonyi süteményünket, és olyan szenzációsan finom lett, hogy most gyorsan felteszem a receptet, hátha valaki kedvet kap hozzá. Még nincs felkockázva, ezért a képen nem mutat szépen, de az íze! Hm, nagyon-nagyon finom.

Hozzávalók egy 25x30 cm-es tepsihez:

7 tojás
12-15 dkg xilit
1/2 kk. vanília őrlemény
1 csapott kk. őrölt fahéj
1 narancs reszelt héja
2 db közepes birsalma (ha nehéz beszerezni, akkor alma vagy körte)
20 dkg apróra vágott aszalt szilva
12 dkg Cavalier csoki pasztilla (ennek híján egy tábla paleo csoki, aprítva)
20 dkg darált mák

A birsalmát meghámozzuk, a magházát kivágjuk, felkockázzuk és egy kevés vízben puhára főzzük, leszűrjük. A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját habosra keverjük a xilittel, a vaníliával, a fahéjjal és a narancshéjjal. A főtt birsalmát pürésítjük és az aprított aszalt szilvával és a csoki pasztillával együtt hozzákeverjük a tojáshoz. A habverőt elmossuk, szárazra töröljük és így felverjük a tojások fehérjét kemény habnak. A mákkal felváltva hozzákeverjük a sütimixhez. Én szilikonlappal béleltem ki a tepsit, hogy még véletlenül se ragadjon semmi sehova, de sütőpapírral is lehet dolgozni. 180 fokon (előmelegítve), pontosan 30 percig sült. Ne engedjünk a kísértésnek, hogy túlsüssük, mert így lesz valami fantasztikus az állaga.

3 megjegyzés:

  1. Ma elkészítettem én is ezt a receptet. Igaz a mák helyett diót tettem mert a család nem szereti a mákot.Nagyon finom lett így is.Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Elmira!

    Köszönjük szépen a receptet! Neked és Szeretteidnek is nagyon szép karácsonyt, boldog, sikerekben gazdag 2014-es évet kívánok!!!

    u.i. és nagyon várjuk a jövőben is a jobbnál-jobb recepteket:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Én is áldott, szép ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés