2012. április 6., péntek

Kacsamájas "pogácsa"




Ezt a kis gyöngyszemet a Mediline hűtőpultjában leltem a minap. Imádom a pástétomokat, de sajnos gyakran tele vannak különböző adalékanyagokkal, tartósítószerekkel, tejszínnel, szóval csupa olyasmivel, amit nem feltétlenül szeretnék elfogyasztani. Ezért örültem meg annyira ennek a guszta kis kacsamájpástétomnak. Az összetevői: sült pecsenye-kacsamáj, libazsír, tengeri só, pirított hagyma, fokhagyma, szárított zöldségek (sárgarépa, paszternák, vöröshagyma, petrezselyemlevél, zellergumó, pritaminpaprika, póréhagyma), őrölt bors, természetes antioxidáns (rozmaringkivonat), kurkuma, őrölt kömény. Jól hangzik, igaz? Én is úgy gondoltam. A 25 dkg-os kiszerelés kettőnknek kicsit soknak bizonyult, mert felnyitás után pár napon belül meg kell enni, ezért sütöttem belőle egy kis sós húsvéti rágcsát. Ha épp van kéznél friss snidling, az is nagyon finom lehet bele.

Kb. 18 db-hoz:

15 dkg házias kacsamájpástétom (zsírjával együtt)
2 tojás
1/4 kk. só
10 dkg Nature Cookta napraforgóbél liszt
5 dkg hámozott, őrölt mandula
3 dkg lenmagliszt (vagy kókusz- vagy szezámliszt ízlés szerint)
2 csipet szódabikarbóna
1/2 kk. szárított kakukkfű
1 ek. szezámmag

Egy tálban kikeverjük a pástétomot a tojásokkal, és a sóval. Összekeverjük a liszteket, a szódabikarbónát és a kakukkfüvet, majd a májas-tojásos alaphoz adjuk. Egyneművé gyúrjuk. Kisebb gömböket formázunk belőle, kicsit kilapítjuk, a tetejét megszórjuk pár szem szezámmaggal és 180 fokos sütőben 15 percig sütjük. Melegen a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése