2011. szeptember 25., vasárnap

Házi készítésű csokoládé tengeri sóval és kardamommal


A paleo csokoládé rajongók számára könnyen kezelhető, hasznos alapanyag a porított kakaóvaj, a Mycrio, amit nálunk a Goodwill Kft. árusít (1171 Budapest, Strázsahegyi dűlő 7.) 600 grammos, dobozos kiszerelésben.  A Mycrio főzéshez, sütéshez is kiváló zsiradék. A Goodwill Kft.-től ugyancsak beszerezhetők liofilizált (fagyasztva szárított) gyümölcsök, nagyszerű bon-bon formák, és natúr kakaók nagy választékban.

Eme kis csodát 9 éves unokaöcsémmel készítettem, de én inkább csak kuktaként vettem részt a folyamatban. Nem mondom, hogy nem vagyok elfogult vele, de objektíven nézve is hihetetlenül értelmes, elmélyült gyerek. Órákig foglalkozott a feladattal, és a fotókat is ő készítette! Az ízesítés nagyon különleges és finom, de akinek ez túl egzotikus, narancshéjjal, vaníliával, fahéjjal vagy bármi egyéb kedvenccel is ízesítheti az alapot.

 kb. 12 darabhoz:

10 dkg porított kakaóvaj (mycryo)
5 ek. kakaó
3 ek. porrá őrölt erytrit
egy csipet kristályos tengeri só
3 kardamom

A kakaóvajat tegyük egy hőálló üvegtálba, és helyezzük egy lábos tetejére, amiben kétujjnyi vizet forralunk. Így a forró gőz fogja megolvasztania kakaóvajat. Mikor már teljesen megolvadt, keverjünk bele 5 evőkanál jó minőségű, natúr kakaóport és 3 evőkanál erytritet. Kóstoljuk meg, és ha igényeljük, tegyünk bele még egy kis édesítőt. Vegyük le a tűzről, és keverjünk bele egy csipet tengeri sót és a három kardamom megtörögetett magjait (a héját nem)! Öntsük szilikon csokoládé készítő formákba vagy jégkockatartóba és a hűtőben hagyjuk megdermedni. A kész csokoládékat nyomkodjuk ki a formából és egy finom csésze kávéval kínáljuk.

   




5 megjegyzés:

  1. Pont ma csináltam én is csokit, de ezt a változatot is kipróbálom. Só, kardamom ?? hm kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom volt, még a gyerekeknek is ízlett!

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltam kardamom nélkül (nem volt itthon) és kész porXukorral az Eritrit darálása helyett. A kakaópor hosszú keverés után is csomós maradt benne (ülepedett, nem oszlott el), így adagolás közben is próbáltam kevergetni, több-kevesebb sikerrel. Ezután viszont a hűtőben a tetején kb. 1mm-es kakaóvaj-réteg keletkezett, olyan hatással evés közben, mintha tömény zsírt ennék a csoki mellé. Hol lehetett a hiba?

    VálaszTörlés
  4. Én 5 gr karobporral, pici steviával és 50 gr kakaóvajjal készítem, de mindig szétválik egy sötét és egy fehér részre. :-( Pedig vízgőz felett olvasztom, keverem, megy a hűtőbe. Mi lehet a gond?

    VálaszTörlés
  5. Kedves Helga, meg lehet próbálni emulgeálni egy pici napraforgó lecitinnel. Nem emlékszem, hogy ez az öt évvel ezelőtti csokikészítés hogy zajlott, de arra igen, hogy nem vált szét. A Paleocentrumosoktól meg lehet kérdezni a lecitint.

    VálaszTörlés