2017. november 13., hétfő

Birsalma chutney



Kaptam egy barátunktól a kertjében termett birsalmát. Ilyen illatos gyümölccsel még életemben nem találkoztam, az egész folyosót belengte. Nem mondom, hogy a birsalma tisztítása a kedvenc műveleteim közé tartozik, de végül is megéri, mert annyira különleges ízű gyümölcs. A képen látható mennyiségből végül 55 deka lett a tisztított súly. Sült húsokhoz vagy hosszan érlelt sajtokhoz is remek kísérő.

Hozzávalók:
55 dkg tisztított, felkockázott birsalma
1 fej hagyma, aprítva
1 nagy gerezd fokhagyma, aprítva
1/2 kk. őrölt fahéj
1 kk. őrölt gyömbér
3 zöld kardamom
csili, ízlés szerint
1,5 dl almaecet
egy csipet só
édesítés (én glicint használtam és egy kanál mézet)

Tegyük fel főni az összes hozzávalót és lassú tűzön, fedő alatt főzzük sűrűre. Hűtsük ki, hűtőszekrényben eltartható.

1 megjegyzés:

  1. Hmmm... biztosan nagyon finom.... Én eddig nem tettem el birsalmát de idén azt mondtam jövőre még veszek is ha tudok mert felfőztem megcukrozva és nagyon finom vajaskenyérrel De azt eldöntöttem hogy nem is teszek bele annyi cukrot sem legközelebb mert nagyon édes lett, igaz így nagyon vékonyan kenve is megfelelő a kenyérre kenve de a kukacos almát feldaraboltam –idén nem permeteztünk semmit– és pár birsalma darabot is raktam bele ízesítőnek... pitének elsőosztályú mert nem kell sokáig sütni a már elősütött tésztával, de ez is jó vacsorára tejjel és vajaskenyérrel...

    VálaszTörlés