2012. szeptember 5., szerda

Almás-kókuszos muffin



Régóta nem sütöttem semmilyen muffint, de ma reggel úgy éreztem, nem tudok szembenézni egy újabb adag kolbászos rántottával, így nekiláttam egy gyors muffinnak. Én általában nagyon szeretem azt a textúrát, amit az útifűmaghéj hozzáadása létrehoz, és még pont volt itthon egy kevés, úgyhogy ezt mindenképpen beletettem. A maglisztekkel eléggé hadilábon állok mostanában, többnek is besokallottam az ízétől, úgyhogy leszűkült a repertoár, amit pillanatnyilag használni tudok. A kókuszliszt még ezek közé tartozik, úgyhogy egyértelmű volt, hogy ez lesz a recept lisztszereplője.

8 db muffinhoz:

2 tojás
3 ek. Paleolaj
kb. ½ dl víz
2 kis reszelt alma
½ kk. szódabikarbóna
8 dkg eritrit
2 ek. útifűmaghéj
3 ek. kókuszliszt

Egy tálban kikeverjük a tojásokat az olajjal, a vízzel, a szódabikarbónával, a reszelt almával, az eritrittel, az útifűmaghéjjal, és végül a kókuszliszttel. A muffinformákat kiolajozzuk, és a keveréket nyolc részre osztjuk. 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük.

 

 

 

26 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira!

    Már én is ki voltam éhezve régóta egy jó kis muffinra és tegnap este úgy döntöttem nem nézegetem tovább a paleolit szakácskönyvetek 1 fantasztikusan kinéző receptjeit, hanem megsütöm a körtés csokis muffint és az alatta szereplő diós narancsos muffint. 6-6 db pont tele lesz a sütőm.
    Épp ezeket reggelizem, de sajnos sokadszorra tapasztalom, hogy a paleo muffinok nagyon szárazak és amikor összekeverem őket sokkal finomabbak mit sütés után. Ezeket én rontom el vagy tényleg ennyire fojtós száraznak kell lenniük? :( Én még nem ettem finom paleo muffint, pedig az összes alapanyag annyira finom , mégis megsütve, nem jó. Még a kávé is nehezen csúsztatja. És kezedem azt hinni, hogy a szakácskönyvek, gyönyörű csalogató fotói sem az adott étel elkészített fotója, mert soha semmi sem hasonlít arra, ami a végén elkészül.

    Egy kicsit most elszomorodtam, de nem adom fel :)

    Üdvözöllek

    Ági

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ági, sajnálom, hogy nem ízlenek a paleo muffinok, én nagyon kedvelem őket. A kevesebb szárazanyag, picit több szódabikarbóna, több folyadék, rövidebb sütési idővel lazább állagot tudsz elérni. A fotókon mindig a receptben leírt étel van, az októberben megjelenő új szakácskönyvet én fotóztam, tehát biztos állíthatom :-) De az előző két könyv fotózásánál is ott voltam, Korpádi Péter azon kevés foodstylist közé tartozik, aki tényleg a receptet fotózza. Mikor kész lett a kép meg lehetett enni a dolgokat, nem volt rajta lakk, stb... Ne add fel!

    VálaszTörlés
  3. Nekem ugyanaz volt a gondom sokáig, mint Áginak; nyersen még nagyon finom volt a muffin, de sütve már nem annyira. Én mostanában mindig adok hozzá kókusztejet, hogy "lötyisebb" legyen.

    Az almás-kókuszos muffinról még nem tudok nyilatkozni, ugyanis pont most sül. :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm az ötleteket, kipróbálom ezeket a "higított" változatokat hátha úgy finomabb lesz az eredmény. + tudom, hogy ugye minden sütő másképp is süt, kísérletezem egy kicsit. De a mandulás brownie receptednek nincs párja! Az mindig ugyanolyan tökéletesen finomra sikerül, IMÁDOM!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Én mostanában már elég híg masszákkal dolgozom, de az elsőre kicsit félelmetes. Így lesz jó a megsült tészta.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Az én tapasztalatom a következő: egy paleo muffin attól lesz "szaftosabb", ha nem sajnáljuk belőle az olajat, reszelt gyümölcsöt és tojást. Ha a lisztek vannak túlerőben, és vízzel próbáljuk az állagot keverhetőbbé, lazábbá tenni, akkor az annyit csinál, hogy 180 fokon fél óra alatt jól kipárolog belőle, és megmarad a morzsa... :(

    Tegnapelőtt kora reggel pont úgy voltam, mint Elmira: muszáj volt egy jó kis édes reggelit készíteni a sok sós után.... Íme a rögtönzött, 15 perc alatt összeállított muffin recept: (9 db muffin jött ki belőle)

    2 tojás
    1 dl valamilyen tej (én most rizstejet találtam itthon)
    1,5 dl víz
    3 ek kókuszolaj
    2 db reszelt nagyon érett banán
    3 ek kókuszliszt
    2 ek darált mandula
    vanília, csipet só, gl. mentes sütőpor
    banán karikák a tetejére dísznek.
    Az elkészítés a klasszikus: száraz alapanyagok egyik tál, nedves másik, össze, kiadagol, 25 (+5) perc 175 fokon, légkeverésen.
    Nem olyan lett, mint egy paleo muffin, hanem mint egy igazi lisztes muffin. Napokig eláll a hűtőben, és én nagyon szeretem hidegen is :)

    VálaszTörlés
  7. Ki lesz próbálva, köszi szépen :-)

    VálaszTörlés
  8. jól hangzik mindkét recept, a hozzászólásos is, és pont ennél a bejegyzésnél is látszik hogy a sütő is sokat számít, ha én végig légkeverésen sütném a sütiket nagyon kiszáradnának, én azt csak a húsok v zöldségek végső max öt perces pirítására használom.
    Én alsó - felső sütéssel sütöm a sütiket, esetleg akinek annyira száraz ki lehet próbálni légkeverés nélkül is, hátha annyi is elegendő a megfelelőbb állaghoz.

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok,

    örülök, vagyis hát igazából nem:), hogy másnak is van muffinproblémája. igazából nekem csak a kókuszlisztesek nem sikerülnek. bármennyi vizet, tejet teszek bele, mindet felveszi, nem lesz krémes a tészta, sokkal inkább mint a morzsasütihez való alapanyag. és nem nő meg, hanem úgy marad, szóval a kókuszlisztet hanyagolom. más is tapasztalt ilyet? a csokis-körtéset ma fejlesztettem tovább, kókuszreszelékre és mangóra cseréltem az ízesítőket, illetve kellett még bele pici kókusztej, és raktam bele kevés nyírfacukrot. nagyon finom lett, megnőtt rendesen :)

    VálaszTörlés
  10. A kókuszliszt elképesztően magába szívja a nedvességet és tapadós, de én már csináltam belőle olyan piskótát, ami elég könnyű volt. Nálam most inkább az íze miatt van használatban, mert sok maglisztet nem bírok pillanatnyilag enni. Engem nem zavar, ha lapos a muffin, (a képen látható is az), de teljesen megértem, ha valaki szép, magas muffint szeretne sütni.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Elmira, nem is a magasság a gond, a legutóbbi csokis sem nőtt meg annyira. Az a baj, hogy nem megsül, hanem kiszárad, kívül megég, belül még nyers. De majd még próbálkozom, esetleg fele liszt, fele reszelék.

    Üdvözlettel: Fehér Ági

    VálaszTörlés
  12. Megoldódott a probléma. :) Kisebb lyukú reszelőt használtam az almákhoz (igazság szerint későn vettem észre, hogy csak 1 db almám van itthon, ezért a másik körte lett), így sokkal pépesebb, levesebb lett az eredmény, nagyon szép és finom muffinok lettek belőle tegnap. Tegnapelőtt pedig a szilvafelfújtat készítettem el, az is nagyon jól sikerült, köszönöm a recepteket.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Elmíra!
    Nem tudom, hogy hova írhatnék neked, igy most ehhez a recepthez irok. Segits kérlek! Fokozatosan szeretnék átállni a paleos étkezésre. Évek óta próbálkozom egy-egy ünnepre a bátyám kedvéért paleos sütiket sütni. Idéntől elhatároztam, hogy a reggelinek és édességnek valókat is mindenképp paleosan fogom magamnak is késziteni. De egyszerűen kudarcra kudarcot halmozok. Beszereztem pedig már peleos liszteket is (eddig darált magos recepteket készitettem csak). Most például az első szakácskönyved kókusz muffinját sütöttem meg, és katasztrófa lett. A tojásba még csak két kanál lisztkeveréket tettem, amikor már gyúrható volt a tészta. Miért? Gondolom a paleos muffinnak is, amolyan "muffin" állagúnak kéne lennie, nem? Igyhát higitottam paleos tejjel, nade a recpet szerint ezt nem igy kéne. A képen láthatóhoz még csak nem is hasonlit a végeredmény. De a többi recepttel is úgy jártam, hogy lényegében csak becsületből ette meg mindenki, akit kináltam vele. Tudom, hogy nem lesz sose olyan, mint egy hagyományos süti, de akkor is. A hagyományos magyar konyhában nagyon ügyes vagyok/voltam, a sütijeim után mindenki a 10 újjűt megnyalta, nem győzték a receptet elkérni, most meg csak kudarcok érnek. Kezdek csüggedni, és persze a lelkem sir a sok drága alapanyag pocsékolása miatt is. Mit nem csinálok jól? A somlóid volt idáig az egyetlen, ami igazán tuti volt. Kérlek segits!!! Megadom az emil cimemet is: karulino@freemail.hu. Köszönöm szépen, Gabi

    VálaszTörlés
  14. Kedves Elmíra! Az előző hozzászólást akár én is írhattam volna :( Kezdő paleos vagyok és én is a kókuszos muffinnal próbálkoztam először a könyveidből. Sajnos ugyanúgy jártam, de nekem nem volt annyi eszem, hogy tejet tegyek hozzá, így csak még egy tojást reszkíroztam és hát, tiszta morzsa maradt az egész "tészta". Hősiesen megsütöttem, de így is csak égett morzsa jött ki a formákból :( Kérlek segíts, mit csináltam rosszul? Köszönettel: Kriszta

    VálaszTörlés
  15. Kedves Kriszta! Nem tudom, mi lehetett a probléma, majd a napokban megsütöm újra ezt a muffint és akkor talán rájövök. Emlékeim szerint nálam jól működött. Én szilikon formát használok, és azt is kiolajozom. Jelentkezem!

    VálaszTörlés
  16. Kedves Elmira! Sajnos ma én is kudarcot vallottam a 6db-s kókuszos muffinnal. Hiába adtam hozzá több tojást, sehogy sem állt össze, morzsalékos maradt. Ehhez a muffinhoz, csak 3ek kanál lisztet adtál, nem lehet, hogy sok az a 15 dkg kókusz liszt? a másik amit későn vettem észre, hogy Te kókuszreszeléket használtál hozzá és darálva. Valószínű levegősebb, mint egy sima lisztté. A bögrés sütik állaga jobban illene muffinként sütve, de mandula, kókusztejjel biztosan jól működne.
    Miért tettél a sütibe útifűmag héjat?
    Hiányolom a könyvedből egy adag süti, étel tápértékét, jó lenne tudni...:)

    VálaszTörlés
  17. Kedves Rosina, nem egészen értem, amit írtál. Ennél a receptnél kókuszlisztet használtam, nem őrölt reszeléket. Elég belőle ennyi, mert sokkal szárazabb, a folyadékot őrült gyorsan magába szívja. Az útifűmaghéjtól ruganyosabb, puhább állaga van a tésztáknak, ezért került bele. Azért nincsenek tápanyagértékek a könyvben, mert a paleo egyik előnye, hogy nem számolgatunk kalóriát. Ha a ch bevitelre szeretnél odafigyelni, ahhoz tudok útmutatást adni.

    VálaszTörlés
  18. Bocsi, nem ezt a muffint próbáltam ki, hanem a könyvedben levő kókuszos muffint, az nem sikerült. Ezt viszont ma megakarom csinálni, az összetevők szerintem jobbak.. Útimaghéj nincs itthon. Nem tudom paleo-e a tápióka, ezt tudnám beletenni?

    VálaszTörlés
  19. A tápióka határeset, van, aki simán használja. Sok külföldi szakértő szerint ezek a dolgok beleférnek a paleóba. Több iskola van. Ha tápiókalisztet használsz, lehet, hogy kell bele egy plusz tojás.

    VálaszTörlés
  20. Kedves Elmira! Szeretnék csatlakozni az előttem lévő hozzászólókhoz, valóban a receptkönyvben található 6db-s kókuszos muffinnal valami nem stimmel, szerintem is nagyon sok a 15 dkg kókuszliszt. Illetve azt szeretném még megkérdezni, hogy egyenlő mennyiségben kiváltható-e a kókuszliszt a finomra őrölt kókuszreszelékkel, ugyanis a könyvben a kókuszliszt után zárójelben kókuszreszelék szerepel.
    A kókuszos muffint tegnap este sütöttem meg, most próbálom elfogyasztani, de minden falat után innom kell egy kis vizet :) különben megfulladok :)
    Sikerült esetleg azóta ismét elkészítened?
    UI:: A bagett viszont nagyon finom :) köszönet a receptjéért.

    VálaszTörlés
  21. Kedves Ágica, végigolvasva az előző kommenteket, már látom, hogy engem az zavar össze, hogy itt különböző receptekről beszélünk. A könyvben lévő receptben nem olajtalanított kókuszliszt szerepel, hanem őrölt kókuszreszelék, azért van mögötte zárójelben. Így nem sok a 15 dkg, kókuszlisztből viszont rengeteg. Ezt a száraz muffint vágd szeletekre és lekvárral edd inkább, mert tényleg nagyon fullasztó tud lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Elmira! Köszönöm a gyors választ, ezek szerint nem csak egy féle kókuszliszt létezik?! Én mindig azt hittem, hogy a mandulaliszt, kókuszliszt stb, azért liszt és nem darált kókuszreszelék, vagy mandula, mert attól eltérő, hogy olajtalanított, illetve adott esetben hántolt. De akkor ezek szerint ezt eddig rosszul tudtam. :(

      Törlés
  22. Nem, nem tudtad rosszul. Kókuszliszt csak egyféle van, de régebben nem voltak maglisztek, mindent házilagosan őröltünk, és azt hívtuk "lisztnek".

    VálaszTörlés
  23. Értem, köszönöm szépen a választ!

    VálaszTörlés
  24. Kedves Elmira! Segítséged szeretném kérni. Az első paleo művem a 2010-ben kiadott szakácskönyvből a kókuszos maffin volt. Nagy lendülettel vetettem bele magam a palos étrendbe. Így most alább hagyott a lelkesedésem, mert azt hittem, hogy a recept szerint járok el. Mint írod ennél a receptnél az a liszt nem az a liszt amit most vettem (2016). Ennek kapcsán az lenne a kérésem, hogy milyen módon tudható meg, hogy a többi recept hozzávalói ma mit jelentenek. Muszáj lenne lefogynom és elkerülni hogy ne legyen magas cukrom és az izületeim se legyenek gyulladásban, ... stb.. Sajnos nekem az alapanyagok ára is a jövedelmemhez képest nagyon drága, ezért fontos lenne tudnom még most a paleos életvitel elején, hogy az ami a könyv megjelenése óta másképp kell értelmezni. Nagyon fontos lenne a segítséged amit előre is köszönök.

    VálaszTörlés
  25. Kedves Ildikó! Kérlek írj nekem a paleo.tanacsado@tenyek-tevhitek.hu e-mail címre.

    VálaszTörlés