2021. január 13., szerda

Salátatál sült zöldségekkel, baconnel, pisztránggal


Tegnap észleltem, hogy hatalmas adag salátalevél gyűlt fel a hűtőben és egyedül én eszem, mert valahányszor felkínálom a férjemnek, ő mindig nemet mond. Rákérdeztem tehát konkrétan, hogy mi történt, miért nem kér mostanában soha salátát? Kiderült, hogy ő nem szeret salátát enni mellékesként a főételekhez, viszont ha csinálok egy főétel salátát azt szívesen megeszi. (Mindig tanul az ember valami újat a párjáról). Nosza, akkor gyerünk, már meg is volt az isteni vacsoránk kb. 20 perc alatt! Nálam épp volt előző napról maradt másfél sült pisztráng filé, de csirkével is lehetne készíteni.

Hozzávalók 2 adaghoz:

4 kis fehérrépa, hámozva, hasábokra vágva
1/2 fej zeller, hámozva, hasábokra vágva
2 adag vegyes salátalevél
4 szelet bacon
zsír (tetszőleges)
1 1/2 pisztráng filé, sütve, darabolva
Az öntethez:
1 1/2 ek. extra szűz olíva olaj
1 ek. almaecet
1 pici gerezd fokhagyma, szeletelve
só, pici méz (negyed teáskanál)

A fehérrépa és a zellerhasábokat kevés felhevített zsíron kevergetve megsütjük. A salátát két tányéron elosztjuk. A bacont megsütjük, darabokra vágjuk. A halat lehet hidegen is hagyni, én átsütöttem kicsit. Az öntethez az olajat az ecettel, a sóval és egy picike mézzel kikeverjük, beleszórjuk a fokhagymát. Hagyjuk állni, hogy átvegye a fokhagyma ízét. (Ha valaki bírja a nyers fokhagymát, akkor benne is hagyhatja a darabokat, én leszűrtem.) A sült zöldséghasábokat, a bacont és a pisztrángot a salátalevekre halmozzuk, meglocsoljuk az öntettel és tálaljuk. (A képen még téli porcsin is van a tányérokon, amit a Zsámboki biokertészetből rendeltem).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése