2020. október 29., csütörtök

Bárány nyak téli zöldségekkel





Nagyon örültem, hogy nemrég felfedeztem a kedvenc piacomon egy olyan hentest, aki egész évben árul bárányhúst. Eddig többnyire a METRO áruházba vagy valamelyik török/szír henteshez kellett elzarándokolnom, ha bárányhúst szerettem volna venni. Így sokkal egyszerűbb lesz és gyakrabban tudom készíteni. A nyak ragukhoz, hosszan főtt dolgokhoz nagyon jó választás. Ez csontos volt, de én szeretem a csontos húsokat, jobb ízük van, mint a filéknek. Sárgarépát, zellert, hagymát és pár gerezd fokhagymát tettem mellé. Az alsó két képen a friss, nyers kísérők láthatók, egy vegyes rukkolás saláta reszelt répával és egy isteni, zsenge tölgyfasaláta. Minden zöldség a Zsámboki biokertészetből érkezett. Imádom őket. Pici só, jó minőségű extra szűz olíva olaj és egy kevés balzsamecet az öntetük. Egyszerű és nagyszerű.

Hozzávalók kb. 4 adaghoz:

1,2 kg csontos bárány nyak 
só, bors, 3 babérlevél
víz
2 sárgarépa, hasábokra vágva
1 zellergumó, nagy kockákra vágva
1 vöröshagyma, héjával kettévágva
3 gerezd fokhagyma, hámozva
zöld fűszerek, aprítva (itt édeskömény zöldje, petrezselyem)

A bárányt besózzuk, borsozzuk. Egy tűzálló tálba tesszük. Hozzáadjuk a zöldségeket és a babért. Egy nagy pohár vízzel leöntjük, lefedjük és 170 fokos sütőbe tesszük. Nálam kb. 2 és fél órát párolódott. A vége felé megszórtam rengeteg zöld fűszerrel és úgy pároltam készre. A salátákkal és a mellette főtt zöldséggel mennyei volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése