2018. szeptember 29., szombat

Nyúlcomb, hokkaido tök, saláta



A hokkaido tök (lásd egyben az nlcafé-n megjelent képen) az egyik kedvenc zöldségem. Általában jellemzi, hogy a körte alakú, ún. kanadai sütőtöknél kevésbé édes a húsa, bár ez a mostani, amit kifogtam, csodásan édes és omlós volt. Olyan kedvemben voltam (nem tudom, másnál is van-e így néha), hogy a són és a borson kívül nem volt kedvem más fűszert használni. A tisztított nyúlcombokat besóztam és egy kis kókuszzsíron mindkét felükön megpirítottam, majd egy pohárkányi csontlevessel felöntve, letakarva puhára pároltam. A nyúl az egyik kedvenc fehér húsom, teljesen szagtalan, könnyű, nagyon gusztusos.

Hozzávalók 2 személyre:
2 tisztított, konyhakész nyúlcomb
só, kókuszzsír
1 kis hokkaido tök, darabolva (japán tök néven is árulják)
kókusz aminó szósz
frissen őrölt bors
bármilyen kedvenc saláta
olíva olaj
balzsamecet

A tököt héjával együtt felvágjuk, kimagozzuk, feldaraboljuk. Egy tűzálló tálat kikenünk zsírral, elterítjük benne a tökdarabokat, sóval, borssal ízesítjük, egy kis kókusz aminó szósszal meglocsoljuk. A sütőt előmelegítjük 190 fokra és a tököt megsütjük. Ez a művelet történjen a nyúl párolásával párhuzamosan. Mikor már látjuk, hogy picit karamellizálódtak a darabok, akkor jó. Friss salátával kínáljuk. Én most éppen "Pántlika" salátakeveréket használtam, egy kevés olíva olajjal és balzsamecettel, sóval ízesítve. Mennyei finom ebéd lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése