2018. március 31., szombat

Húspogácsa bárányból, hagymalekvárral


A húsvét és a bárány elég hagyományos párosítás. Én amúgy is imádom a bárányhúst, és szerencsére egyre több helyen látom, mert szépen bővül a húsválaszték. Metro áruházakban van friss és fagyasztott is, Auchanban, jó piacokon, henteseknél, halal boltokban is árulják. A kép ebben az esetben csak illusztráció, de jól szemlélteti, hogy milyen legyen ez a darált  bárányból készült fogás.

Hozzávalók 4-5 adaghoz:
70 dkg darált bárány nyak
10 dkg darált zsírszalonna vagy marhafaggyú
só, bors
2 ek. reszelt vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma, zúzva
1 ág friss rozmaring levelei, aprítva
4 zsályalevél, aprítva
zsír a sütéshez
A lilahagyma lekvárhoz:

2 ek. kókuszzsír
4 nagyobb fej lilahagyma, vékonyan felkarikázva
3 ek. balzsamecet
2 csipet őrölt gyömbér
2 csipet őrölt szegfűszeg

A darált bárányt a többi hozzávalóval összegyúrjuk és kisméretű pogácsákat formázunk belőle. Serpenyőben forrósított zsiradékon mindkét felüket 6 percig sütjük. Én le is szoktam fedni a serpenyőt, hogy a hús belseje is párolódjon át, miközben sül.
A lekvárhoz a kókuszzsíron megfuttatjuk a hagymát. Sózzuk, és lefedve, kis lángon addig pároljuk, amíg a hagyma üveges nem lesz és összeesik. Hozzátesszük a balzsamecetet és a fűszereket és kb. 10 percig tovább főzzük. Megkóstoljuk, és ha a végén nem találjuk elég édeskésnek, akkor hozzá lehet adni pici édesítőt. Ilyen esetben én glicint használok.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Elmira!

    Elnézést,hogy ide írok, de mindenképp szerettem volna a tanàcsodat kérni.
    Kb hàrom éve paleozom, fogyasztva a kompromisszumos termékeket is.
    Sajnos a koleszterinem évről évre nagyon emelkedik, így aggódva arra gondoltam, hogy a maglisztek, magok, paleos lisztek fogyasztását mérsékelnem kellene.
    Mit javasolnàl, mely lisztek fogyasztàsàt kerüljem, ès melyek azok,amiket bàtran használhatok a tovàbbiakban kenyerek, kekszek, sütik készítéséhez?Màr azt sem tudom, hogy nèhány szem dió vagy mandula fogyasztàsa ront-e a helyzetemen :(

    Válaszodat nagyon vàrva, köszönöm előre is a segítséged!

    Egy lelkes olvasód.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Olvasóm, kérlek írj nekem ezzel kapcsolatban az elmira@t-online.hu e-mail címre.

    VálaszTörlés