2016. december 20., kedd

Zöld fűszeres halpürével töltött lazacfilé



Többrendbeli fennforgások miatt nálunk idén 4 különböző karácsonyi vacsorát ülünk. Az első közeli barátainkkal volt, akik egy gyönyörű egész kacsát adományoztak az est fényének emeléséhez. Ezt sütöttem meg egészben, csak sóval, semmi más fűszerrel, viszont készítettem hozzá egy szószt natúr ananászléből, mustárból, cukormentes bioketchupból, pici csiliből, pár szem mazsolából. Pár percig összefőztem őket, amíg szép szirupos állaga nem lett. Sült édesburgonyával, salátával, fokhagymás, párolt leveles kellel ettük.

A 2.-es számú vacsora tegnap volt, mivel lányom ma reggel hosszú útra indult, így vele tegnap karácsonyoztunk. Ennek a vacsorának volt a főétele a fent látható töltött lazac. Lehet, hogy komplikáltnak tűnik, de egyáltalán nem az, kezdő háziasszonyok is nyugodtan nekiállhatnak. Én a végén az egészet betekertem egy gluténmentes leveles tésztába, de a paleo nyújtható sós lisztkeverékekből is kiváló burkot lehet hozzá készíteni, vagy akár el is lehet hagyni a tésztát.

(Pl. Paleolit Éléskamra Enyhén sózott nyújtható tészta alapliszt 180 g).


Hozzávalók 8 személyre:
1 kg szálkátlan, bőr nélküli lazac filé egy darabban 
50 dkg fehér húsú halfilé (itt nílusi sügér)
1 tojás + 1 a kenéshez
só, frissen őrölt bors
1 kis biocitrom reszelt héja és leve
aprított friss bazsalikom (vagy petrezselyem)

A fehér halat felkockázzuk és a tojással, sóval, borssal, citromhéjjal és lével robotgépben pépesítjük. A lazacfilét hosszában kettévágjuk (én a farka felőli vékony véget levágtam róla, így egyenletesebb lett a formájuk). Mindkettőt megsózzuk, őrölt borssal meghintjük. Egy tepsire tesszük az egyik lazacdarabot, rányomkodjuk a halpürét és beborítjuk a másik lazaccal. Ha tésztát is teszünk rá, akkor azt vékonyra kinyújtjuk és a hal köré tekerjük, "becsomagoljuk", felvert tojással megkenjük. A tészta tetejét be lehet kicsit vagdosni vagy megszurkálni. 190 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe tesszük és kb. 35 percig sütjük. Szeletelve tálaljuk. A köret kacsazsíron sült zeller, sült sütőtök kockák és saláta volt. Készítettem még hozzá egy póréhagymás, bébispenótos mártást. Ezeket megfuttattam egy evőkanálnyi tisztított vajon, sóztam, borsoztam és egy kevés Totu krém extrával, citromlével összekevertem. Mindenki nagyon meg volt elégedve az összhatással.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése