2013. augusztus 22., csütörtök

Palacsinta karamellizát fahéjas almával


Rég nem jelentkeztem, mert végre nyaraltunk. Nagyon-nagyon ráfért mindkettőnkre, és tényleg sikerült pihenni, kikapcsolódni. Életemben először valóban felkészülten indultam neki a többhetes nomád életnek, mindent vittem magammal, ami különleges paleo szükségleteink kielégítéséhez szükséges lehet. Elég gyakran jöttek oda kempingező társak, hogy minek van ilyen jó illata, amit sütök-főzök... Imádom a kempingezést, és mivel felnőtt koromban ismertem meg ezt a nyaralási formát, teljes szívemből magamévá tettem. Számomra bármilyen szép szállodánál kedvesebb, jobb érzés egy sátor. Na, szóval ez volt az egyik reggelink, a tíz ujjunkat is megnyaltuk utána.

Hozzávalók két személyre:
4 db kedvenc palacsinta (ez gesztenye- kókusz- és makadámdió lisztből készült, a gesztenye volt a több)
kb. 4 ek. kókusztejszín
2 édes alma, vékonyan felszetelve
kókuszzsír a sütéshez
1 csapott mk. őrölt fahéj
3 csipet vanília őrlemény
3 dkg pirított mandulaforgács

Az almaszeleteket mindkét oldalon szép pirosra sütöttem, egy kis fahéjjal, vaníliával megszórtam. A mandulát megpirítottam. A palacsintákat a kókusztejszínnel, az almaszeletekkel, és a mandulával tálaltam. Nagyon finom volt.

4 megjegyzés:

  1. De igen, csak itt nem írtam le külön a palacsintatészta elkészítését, mert ilyen recept már többször volt. Keress rá a blogon, találsz!

    VálaszTörlés
  2. És a karamell hol van? Ha már benne van a címében...

    VálaszTörlés
  3. Az almában lévő cukor karamellizálódik a sütésnél, ezért "karamellizált". Ha intenzívebb édes kérget szeretne valaki, akkor meg lehet szórni egy kanál kókuszcukorral és úgy pirítani.

    VálaszTörlés