2013. június 24., hétfő

Csokoládé mousse torta fagylalttal és friss eperrel


Anyukám igencsak rákapott erre az isteni paleo csokitortára. (Nem csodálom.) A képet sajnos szemüveg nélkül készítettem, az összes közül ez volt a legélesebb... Azért a lényeg remélem látszik!


Hozzávalók a tortához:
20 dkg paleo étcsokoládé (én eritriteset használtam)
1,5 dl kókusztej
12 dkg puha ghí (nem gond ebben az időben)
10 dkg eritrit
6 db szalmonella ellen kezelt tojás
6 dkg makadámdió liszt
friss eper és fagylalt a tálaláshoz

 A sütőt melegítsük elő 160 fokra. Béleljünk ki sütőpapírral egy kerek  tortaformát. Gőz fölött olvasszuk meg a csokoládét a kókusztejjel. Keverjük ki a ghít az eritrittel, és a tojások sárgájával. Verjük kemény habbá a tojások fehérjét. A sárgájához adjuk hozzá az olvasztott csokoládét, majd keverjük bele a makadámdió lisztet. Több részletben, óvatosan adjuk hozzá a tojásfehérje habot. Öntsük a tortaformába és süssük kb. 25 percig. Akkor jó, ha a közepe még lágy. (Ha a formát gyengéden megrázogatjuk, a közepe még ringatózik.) Vegyük ki, és teljesen hagyjuk kihűlni. Friss eperrel és fagyival tálaljuk. 
A rózsaszín fagylalt eper-bodza, a világos színű vanília volt. Fagylaltgépben készült, turmixolt friss eperből és bodza szirupból (eritrittel, egy-két karika citrommal, bodzavirágokkal). A vaníliához összesen  4 dl kókusz- és mandulatejszínt kikevertem három tojássárgájával, és lassú tűzön, kevergetve felmelegítettem egy vanília rúddal és némi eritrittel. A gépbe csak teljesen lehűtve kerüljön. Akinek nincs kedve fagylaltot készíteni, és budapesti, az vehet készen a Baross cukrászdában vagy a Gelarto Rosa-ban a Bazilikánál, illetve már a Vári cukrászda is készít paleo fagyikat.


2 megjegyzés:

  1. Hű, én már meg is sütöttem! Hatalmas lett és nagyon finom! Pont nincsen most sajnos (paleo) fagyim, és az epret is reggel ettem meg, de egy kis vaníliaporral felvert kókuszkrémmel is fantasztikus desszert lett belőle. :)
    Köszönöm a receptet.
    - Kri

    VálaszTörlés
  2. Gyors voltál! A vaníliás "tejszínhab" is nagyon jól hangzik hozzá kísérőnek.

    VálaszTörlés