2012. november 19., hétfő

A gombák királya



Erdei gombák tekintetében kicsit mániákus vagyok, senkinek a szedéséből nem vagyok hajlandó enni, csak az öcséméből. Őbenne viszont teljesen megbízom (nemcsak a gombákkal kapcsolatban). Tőle kaptam ezeket a gyönyörű érdestinórukat és ízletes vargányákat. Imádom a vargányát, szerintem a legfinomabb gomba. Egyszerűen felszeletelve, valamilyen finom zsiradékon sóval, borssal, kis kakukkfűvel, fokhagymával pirítva...hmmm... fennséges! Ezekre később ráütöttem néhány lazán felvert tojást, fejedelmi reggeli volt! Aki még nem használt erdei gombákat, érdemes kipróbálni. Vargányát szárítva is árulnak egész évben, amit rövid áztatás után lehet felhasználni, akár a levét is, jól átszűrve. 2 dkg is fel tud dobni egy amúgy egyszerű csiperkéből készült mártást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése